Fakty i mity

1. Czy na przejściu dla pieszych bez świateł będzie bezpiecznie?

Szerokie azyle między jezdnią i torem zapewnią bezpieczeństwo. Możesz tu zaczekać przepuszczając pojazdy. Auta jadą wolno, gdyż jezdnia poprowadzi je zygzakiem.

 

2. Jest tylko jeden pas – czy to nie zwiększy korków?

Inżynierowie z Politechniki wyliczyli, że likwidacja świateł upłynnia ruch samochodów. Auta jadą wolniej, ale nie zatrzymywane przez światła ostatecznie szybciej docierają do celu.

 

3. Zmiana na pewno zwiększy ruch na Kasprzaka i Małeckiego!

Odwrotnie. Dzięki azylom dla pieszych można przywrócić skręty w lewo, więc nie będzie powodu, by jechać bocznymi ulicami.

 

4. Czy takie zmiany odbędą się kosztem miejsc parkingowych?

Policzyliśmy to: od Dworca Zachodniego do Hetmańskiej przybędzie miejsc postojowych i to pomimo donic z drzewami.

 

5. Jeden pas to na pewno więcej spalin i hałasu!

Hałas to w dużej mierze szum opon, który przecież zmaleje. Spaliny to tylko niewielka część. zanieczyszczeń, a główna to pyły wzbudzane tym mocniej, im szybciej samochody jadą i ostrzej hamują.

Wizualizacja Nowa Głogowska