Głos mieszkańców

Podobają mi się wszelkie inicjatywy związane z ograniczeniem ruchu samochodowego. Jestem zwolennikiem przywrócenia blasku ulicy. Pamiętam czasy, gdy Głogowska była drugiem duktem handlowym w Poznaniu, chodzili po niej ludzie… a nie tylko jeździły samochody. Całość zmian przełoży się na poprawę jakości życia mieszkańców, zniknięcie wszechogarniający hałas aut, nieruchomości (przepiękne kamienice) podniosą swoją wartość – Tomasz Naradowski

Mieszkam z dwójką dzieci na rogu ul. Potworowskiego i Głogowskiej i jakość życia tutaj jest bardzo niska. Albo coś się zmieni, albo zostaną tu tylko ludzie, którzy nie mają innych możliwosci… –
Paweł Masalski

Jako mieszkanka tego rejonu chcę, żeby Łazarz był miejscem bardziej przyjaznym – bez zmiany charakteru ulicy Głogowskiej nie będzie to możliwe – Katarzyna Dziąćko

Mieszkam na Łazarzu i chcę żeby moja dzielnica była fajnym miejscem do mieszkania, przyjaznym wszystkim swoim mieszkańcom. Chcę decyzji transportowych opartych na badaniach i testach, a nie dogmatach. I chcę więcej zieleni na Łazarzu! – Pola Mikołajczak

Mam dość nielegalnego bajzlu pod moimi oknami. Bajzlu, który jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa uczestników ruchu, powoduje wyprowadzki i upadek handlu. Bajzlu, który jest zaprzeczeniem każdej znanej mi uchwały miasta na temat śródmieścia i zrównoważonego transportu – Sławomir Czyżewski

Mieszkam przy Głogowskiej i uważam, że zmiany są potrzebne. Szczególnie jeśli chodzi o rowery; nigdy nie czułam się bezpiecznie jadąc ulicą, szczególnie, że na Głogowskiej żaden z kierowców nie trzyma się przepisów ruchu drogowego. A policjanci bezwzględnie spisują każdego, kto jedzie chodnikiem –
Justyna Olszewska

Popieram, ponieważ to jest moje miasto – Sławomir Pałczyński

Łazarz niestety jest smutny i zapomniany, dajmy mu się rozwijać, niech pięknieje! – Aleksandra Panek

Mieszkam przy Głogowskiej. Nie da się otworzyć okien, smród spalin i tętent samochodów odrzucają mnie nawet od przewietrzania mieszkania – Dobrochna Fałdzińska

Chciałbym, żeby Poznań znów był najbardziej zielonym miastem w Polsce – Wiesław Jankowski

Podpisuję ponieważ krzywda, którą zrobiono tej ulicy, powinna zostać jak najszybciej odwrócona i to bez czekania na alternatywę w postaci Dolnej Głogowskiej. Głogowska powinna być normalną, miejską ulicą – z zielenią, szerokimi chodnikami i warunkami zarówno do zamieszkania, jak i prowadzenia działalności. Dzisiaj jest jednym z najgorszych poznańskich ścieków komunikacyjnych – Cezary Brudka

Nie chcę się stąd wyprowadzać – Maja Geryszewska

Ważna zmiana dla Poznania. Więcej zieleni, bezpieczniej dla pieszych i w końcu udogodnienia dla rowerzystów! – Justyna Jaworska

Jeżdżę tamtędy rowerem. Głośno i śmierdzi. Nie wiem jak mieszkające tam osoby to wytrzymują… –
Gracjan K

To szansa na ożywienie Łazarza i większą integrację jego dwóch części – Michał Czepkiewicz

Zależy mi, aby ucywilizować te ulicę. Jestem kierowcą, ale chcę pięknego Łazarza i dobrej komunikacji zbiorowej – Konrad Kupidura-Majewski

Jestem za wprowadzaniem zieleni w architekturę miast! – Kinga Potocka

Podpisuję jako mieszkanka Łazarza i kierowca – zależy mi na poprawie jakości życia mieszkańców oraz estetyki dzielnicy – Paulina Panowicz

Mieszkam przy ulicy Głogowskiej. Jestem kierowcą. Poruszam sie rownież rowerem. Jestem za strefa 30! Znam trzy przypadki śmiertelne na mojej ulicy… – Bartosz Kozakiewicz

Ulica Głogowska nie jest przyjazna mieszkańcom okolicy i całego miasta – pieszym, pasażerom komunikacji miejskiej, rowerzystom i kierowcom aut. – Agnieszka Staniewska

Mieszkam na Głogowskiej i chciałbym, aby wyglądała jak na projekcie. – Piotr Wróbel

Podpisuję, bo kiedyś prawie zginąłem od pędzącego samochodu na Głogowskiej. To jedna z najgorszych ulic w mieście, a moja sąsiadka opowiadała, że kiedyś jeździła tam na zakupy i przechodziła wzdłuż całą ulicę. Nie wiem, jakim cudem. Ale – kiedyś to było kiedyś, teraz przepustowość króluje w tym mieście. Trzeba z tym coś zrobić! – Konrad Mocek

Zrównoważony transport jest niezbędny, nie tylko na Głogowskiej, ale w całym Poznaniu. Rowerzyści nie mają swojego miejsca, a mają do tego takie samo prawo, jak kierowcy aut i piesi. Jazda rowerem Głogowską z duszą na ramieniu, alternatywnie nielegalnie chodnikiem, to daleko od europejskich standardów. Piesi z kolei mają prawo do spokojnych spacerów wśród zieleni i uspokojonego ruchu, zamiast przy śmierdzącej i niebezpiecznej śródmiejskiej „autostradzie”. Sam fakt pojawienia się tematu zmian oznacza, że są one niezbędne! – Lech Stabrowski

Czas na zmiany głównej ulicy na Łazarzu. Dawnej reprezentacyjna aleja, dziś niestety w znacznej mierze przeznaczona pod samochody. Spaliny i hałas nie zachęcają do mieszkania w okolicy oraz korzystania z ulicy. Cierpi na tym też okoliczny handel. – Tomasz Wierzbicki

Mieszkam przy ul. Głogowskiej na wysokości Targów i codziennie widzę, jak niezbędne jest wprowadzenie zmian. Jestem za Nową Głogowską! – Ewa Trynka

Podpisuję, ponieważ uważam ten projekt za bardzo potrzebny. W ten sposób Łazarz z pewnością stanie się piękną i komfortową dla mieszkańców dzielnicą. – Dorian Kowalski

Smuci mnie obskurny wyglad naszego miasta – Natalia Wasielewska

Mieszkam na Łazarzu i myślę, że dzielnica wielce skorzysta na proponowanych zmianach. – Joanna Suska

Nie chce żyć w mieście brudnym i śmierdzącym od spalin oraz chcę sprawnego transportu publicznego –
Marcin Ciszewski

Uważam, że uwalnianie miasta od dominacji samochodów wpłynie korzystnie na atrakcyjność Poznania oraz wzrost liczby miejsc do spędzania wolnego czasu – Mikołaj Młodzikowski

Głogowska nie służy dziś mieszkańcom Łazarza. Jest „ściekiem” transportowym dla mieszkańców gmin pod Poznaniem podczas ich codziennych dojazdów do pracy i do domu. Hałas, zanieczyszczenie, wypadki – to codzienność miejsca, które powinno być sercem dzielnicy. Głogowska to „brudna rzeka”, którą trzeba oczyścić i oddać mieszkańcom miasta – Karol Raniszewski

Głogowska w obecnym stanie jest niefunkcjonalna i przede wszystkim niebezpieczna dla wszystkich uczestników ruchu – Jakub Rebelski

Ulica Głogowska nigdy nie była zaprojektowana do funkcji tranzytowej, którą obecnie spełnia. Czas aby powróciła do swojego dawnego kształtu miejskiego bulwaru i przestała być wąwozem dzielącym Łazarz na pół – Aleksander Bucholski

Większość życia spędziłem przy ul. Głogowskiej albo w jej pobliżu i było to coraz trudniejsze do wytrzymania – stała się wyłącznie tranzytem samochodowym. Ucywilizowanie przywróci atrakcyjność ulicy, a życie przy niej uczyni znośnym. – Lech Mergler

Znacznie przyjemniejsze jest przemieszczanie się wśród zieleni i pięknego otoczenia. Jestem rowerzystką i wspieram każdy apel, który dotyczy zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów. Mam nadzieję, że takie zmiany zachęcą coraz większą grupę osób do sięgnięcia po rower, gdyż wiąże się to z samymi dobrymi skutkami – Anna Łukasik

Głogowska ze swoją fantastyczną architekturą zasługuje, by być piękną i przyjazną ulicą. Mieszkańcy Łazarza – zasługują na taką Głogowską. Tu nie potrzeba rewolucji tylko determinacji – Paulina Suszka

Super. Super. Super. Projekt piękny, bardzo mi się podoba. Niestety Głogowska w ostatnich latach bardzo mocno zapyziała.
Nareszcie ktoś ma jakiś pomysł, jak to zmienić. – Pani Justyna